Love
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel?

Ga naar beneden

Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Empty Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel?

Bericht van Gast di jan 08, 2008 12:25 am

Dit is haast letterlijk (inclusief spelfouten) overgenomen van het LR forum, met hier en daar een paar kleine aanpassingen. Geschreven door Nightmare

Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel?

Oke, heel veel mensen vragen zich denk ik af hoe ze op de chat kunnen komen. Nou mensen, dat is zo simpel dat is niet eens grappig meer.

Klik op "Chat" links van je scherm:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap1lw3
Wacht tot het venster klaar is met laden, eenmaal klaar, krijg je een venster te zien die er zo ongeveer uit zal zien:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap2ng1
Zo, nu dat klaar is, kunnen we beginnen, we zijn nu verschenen op de chat en kunnen nu eigenlijk chatten. Maar er zijn er zoveel mensen, hoe weten we wie er allemaal bij ons horen, nou mensen, dat is simpel te regelen in ieder geval. Zie je, wij hebben ons eigen kanaal, waar iedereen mag komen. Om in dit kanaal te komen, typ je het volgende in:(niet one.pub maar #love.pub!!!!! (ik heb deze tutorial niet gemaakt )
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap3lv5
En dan ook echt exact zo, dus met de # erbij. Als het nu goed hebt gedaan, kom je in een ander kanaal, nou mensen... dit is ons kanaal. Het kan leeg zijn, maar op het moment terwijl ik dit typ ziet die er zo uit.
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap4rc5
Ziet er best wel gezellig uit of niet? Zelfs NWD ofzo is nou eenmaal welkom in dit kanaal, aangezien je zojuist bent belandt in het kanaal wie wij gebruiken om gezellig te kletsen. Maar goed, nu wil je gaan naar een kanaal waar wij ALLEEN zitten. In de topic staat dat het kanaal #love.private heet. Maar je kan daar niet komen? Dat ga ik je nu uitleggen.

Nou mensen, dat is mogelijk, maar gaat een stukje moeilijker. Dit kanaal is gewoon beveiligd en kom je niet makkelijk in. Maar een naam als T_guest744 is natuurlijk niks he? Dus wij willen een andere naam. Simpel zat, doe je met het commando /nick. Dus even een voorbeeld, wij willen de naam YoshiNLD hebben.
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap5at6
Je krijgt nu het volgende te zien in het kanaal:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap6ua2
Mooi, dat is het teken dat het is gelukt, nu hebben we de nickname die we hebben willen. Maar nog steeds kunnen we niet naar het prive-kanaal.

Nu zijn er dus mensen die willen heel erg graag een nickname beveiligen zodat iemand anders er niet vandoor gaat om in hun naam andere te pesten. IRC heeft gezorgt dat je een nickname voor jezelf kan maken. Zo'n beetje een inlog-systeem. Dus natuurlijk, wil jij dat ook! Ten eerste neem de nickname die je wilt (zie boven hoe) en ga dan verder.

Nickname genomen die je wilt? Doe dan het volgende commando:
Code:
/nickserv register [wachtwoord] [emailadres] 
Om een voorbeeld te noemen, je wilt YoshiNLD beveiligen:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap7ad6
De volgende melding verschijnt nu:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap8hf3
Krijg je een andere melding, dan kan het zijn dat de nickname die je wilt registreren allang is geregistreerd. Dus moet je een andere nickname nemen die nog niet is geregistreerd. Maar zo te lezen heb je een E-mail ontvangen, dus check je E-mail.
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap9ju9
In je E-mail staat dat je een bepaalde code moet invullen op de chat, dus dat doen we dan ook.
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap10lu2
We krijgen nu de volgende melding:
Tutorial: hoe geraak ik in ons allychannel? Stap11ad8
Dit betekend dat het is gelukt, je nickname is geregistreerd.

Elke keer dat je nu die nickname wilt gebruiken, moet je het volgende commando intypen om jezelf in te loggen:
Code:
/nickserv identify [wachtwoord]

Nu je nickname is beveiligd kan ik je toevoegen aan de toegang-lijst van de alliantie. Dus zorgen dat je #love.private op dezelfde manier kan joinen als #love.pub


Dus als je klaar bent, stuur dan een IGM'tje naar anbo of jasper_jp met daarin je nickname die je hebt geregistreerd en ik zorg ervoor dat je toe wordt gelaten in het kanaal waar ALLEEN de leden kunnen komen van de alliantie.

Niet zo heel moeilijk, je zal alleen dat inlog-commando moeten onthouden en je wachtwoord!

LET OP: Wachtwoord is alleen voor jouw hersens, iemand een wachtwoord geven kan betekenen dat jouw nickname abused wordt. Als je een dual hebt, gebruik dan een aparte wachtwoord dan je Travian-account. Een wachtwoord is dus je eigen verantwoordelijkheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum